Och magen bara växer och växer

 
Sitter och kollar igenom de bilder som tagits på magen sedan jag blev gravid. Här var jag i vecka 17. Vi tyckte magen putade lustigt. Jag kände mig svullen och tjock. Men det är ju bara en liten minimage. Ingenting mot en 31 veckors bebismage! 
 
Även fast det är sjukt trevligt att ha en kula att vila trötta armar mot och aldrig behöva vara ensam så längtar jag tills magen blir sitt vanliga gamla jag igen. En sak jag verkligen lärt mig under graviditeten är att uppskatta min kropp och hur min kropp ser ut i vanliga fall. En lärdom jag verkligen behövt då jag tidigare fokuserat mycket energi på allt som är "fel". Jag har lärt mig att ta hand om min kropp inifrån och ut och kanske det viktigaste av allt - lyssna på den och känna efter!

Kommentarer
Postat av: Liten blir stor

Helt rätt att fokusera på det positiva med kroppen, tänk vad otrolig den är :-)

Svar: Den är helt fantastisk på som många sätt. Det här med graviditet får en (eller i alla fall mig) verkligen att inse det ännu mer och verkligen uppmärksamma det på ett helt annat sätt än tidigare.
Engla

2012-09-03 @ 22:25:02
URL: http://Minimums.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0