Lugna veckan

Den här veckan har jag bara tagit det lugnt. Riktigt lugnt. Trött efter helgen då jag åkte på en något mildare (tack och lov) influensa och Melvin en förkylning. Självklart hade Marcus jobbhelg mitt i allt detta. Hua. LillM mår bra nu men är lite kinkig och har svårt att sova. Är det kanske ett utvecklingssprång?
 
Nästa vecka är det dags för återbesök hos sjukgymnasten.
 
Jag har sedan förlossningen haft ont i höften och upplevt att högra foten pekar snett utåt. Jag trodde att det blivit någon slags felställning i bäckenet eller så och blev lite orolig. Men vid mitt första sjukgymnastbesök för drygt tre veckor sedan konstaterade hon att det inte rörde sig om något allvarligt utan att problemet troligtvis beror på SI-leden. Symtom vid SI-ledbesvär är bland annat en känsla av att bäckenet har vridit sig, att gången är påverkad och att man har spänd sätesmuskulatur. 
 
Eftersom det fortfarande är så tätt inpå förlossningen måste bäckenet och hela kroppen få återhämta sig naturligt innan man går in och "mixtrar" för mycket. Det jag får göra i nuläget är säteslyft (för att stärka muskulaturen kring SI-leden) och ytterst försiktigt töja sätesmuskulaturen så länge de känns ok (samt fortsätta med knipövningar, plankan och promenader).
 
Jag har slarvat lite med träningen men upplever ändå att det är bättre. Antagligen har bäckenet dragit ihop sig och återhämtat sig en del under de här veckorna (mitt antagande är inte taget helt från ingenstans, mina gamla jeans går enklare att dra på och går faktiskt att knäppa)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0